Barnett Newman, Who's afraid of Red, Yellow and Blue III, 1967, schilderij, 245 x 543 cm, collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Jasper Johns, Untitled, 1964, verf op doek, assemblage, 182,5 x 478 cm, collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Poster De kleuren van De Stijl, ontwerp: Benjamin Sporken.
Theo van Doesburg, Aubette, 1928, maquette, 276 x 379 x 255 cm, Collectie Van Abbemuseum. Photo: Mike Bink for Kunsthal KAdE.
Reconstructie van Gerrit Rietveld's interieur van de Lockheed Electra uit 1957, in opdracht van KLM. Reconstructie door: Erwin Kwant. Op achtergrond: Gerrit Rietveld, interieur voor Douglas DC7 (Dakota) en DC8 en Lockheed Electra, voor KLM, gemengde technieken op papier, collectie Het Nieuwe Instituut. Photo: Mike Bink for Kunsthal KAdE.
Links: Piet Mondriaan, Tableau No. XI, 1925, olieverf op doek, 38,5 x 34,5 cm, collectie Kunstmuseen Krefeld, Duitland. Rechts: Piet Mondriaan, Komposition IV, 1925, 40 x 30 cm, olieverf op doek, Collectie Kunstmuseen Krefeld, Duitsland. Photo: Mike Bink for Kunsthal KAdE.
Josef Albers Formulation: Articulation, 1972, 40 color screen printings (ed. 98/1000), 40x 38,3 x 50,8 cm, Daimler Art Collection, Stuttgart/Berlin, Duitsland. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Van Links naar Rechts: Yves Klein, Vénus Bleue, IKB pigment op brons, bladgoud op paneel, 99 × 70 × 7 cm, privécollectie. Yves Klein, Monochrome bleu sans titre (IKB 283), 1959, droog pigment en synthetische hars op een kaart, 21,6 × 16 cm, courtesy Galerie Delaive, Amsterdam. Yves Klein, 987.1.0857, 1957, gouache op papier, 38,5 × 26,5 cm, collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Yves Klein, Sponge (Éponge bleu), 1961, spons met IKB pigment, 18 × 17 × 9 cm, Privécollectie. Yves Klein, Sponge (Éponge bleu) SE2921961, spons met IKB pigment, 6 × 6 cm, courtesy Galerie Delaive, Amsterdam. Yves Klein, Sponge (Éponge bleu) SE2921961, Spons met IKB pigment,5 × 4,6 cm, courtesy Galerie Delaive, Amsterdam. Yves Klein, Sponge (Éponge bleu) SE2921961, spons met IKB pigment, 5 x 7 cm, courtesy Galerie Delaive, Amsterdam. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Jasper Johns, Untitled, 1964, verf op doek, assemblage, 182,5 x 478 cm, collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Barnett Newman, Who's afraid of Red, Yellow and Blue III, 1967, schilderij, 245 x 543 cm, collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Zaaloverzicht De kleuren van De Stijl met werken van Barnett Newman, Jasper Johns en Yves Klein. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Zaaloverzicht De kleuren van De Stijl met werken van Jasper Johns en Yves Klein. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Links: Josef Albers, Formulation: Articulation, 1972, zeefdruk op papier, 30 x 30 cm, collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Rechts: Josef Albers, Hommage to the Square: Between 2 Scarlets, 1962, olieverf op masoniet, 101 x 101 cm, Daimler Art Collection, Stuttgart/Berlin, Duitsland. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Richard Paul Lohse, Modular/Seriell, 1977, Zeefdrukken op papier, 9x 70 x 70,2 cm, collectie Van Abbemuseum. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Poul Gernes, Untitled, 1965, emailleverf op masoniet, 15 schilderijen: 122 × 122 cm The estate of Poul Gernes, courtesy Galleri Bo Bjerggaard, Kopenhagen, Denemarken. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Links: Richard Serra, 2/14, 1977, verfstift op doek, 265 × 163 cm, collectie Van Abbemuseum. Rechts: Ad Reinhardt, Abstract Painting, 1960, olieverf op doek, 43,2 × 4,2 cm, privécollectie. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Links: Alan Charlton, Triangle Painting, 2015, acrylverf op doek, 180 × 180 cm, courtesy Slewe Gallery, Amsterdam. Rechts: Joseph Kosuth, Art as Idea as Idea (first investigation), 1968, zwart-wit foto op aluminium, 100 × 100 cm, collectie Van Abbemuseum. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Links: Robert Ryman, Untitled, 1972, emailleverf op doek, 152,5 × 152,5 cm, collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Rechts: Piero Manzoni, Achrome, 1958, porseleinaarde, linnen op jute, 130 × 97 cm, collectie Van Abbemuseum. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Van links naar rechts: Poul Gernes, Untitled 1965, emailleverf op masoniet, 15 schilderijen: 122 × 122 cm, The estate of Poul Gernes, courtesy Galleri Bo Bjerggaard, Kopenhagen, Denemarken. Robert Ryman, Untitled, 1972, emailleverf op doek 152,5 × 152,5 cm collectie Stedelijk Museum Amsterdam. Piero Manzoni, Achrome, 1958, porseleinaarde, linnen op jute, 130 × 97 cm collectie Van Abbemuseum. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Van links naar rechts: Alan Charlton, Triangle Painting, 2015, acrylverf op doek, 180 × 180 cm, courtesy Slewe Gallery, Amsterdam. Joseph Kosuth, Art as Idea as Idea (first investigation), 1968, zwart-wit foto op aluminium, 100 × 100 cm, collectie Van Abbemuseum. Richard Serra, 2/14, 1977, verfstift op doek, 265 × 163 cm, collectie Van Abbemuseum. Ad Reinhardt, Abstract Painting, 1960, olieverf op doek, 43,2 × 4,2 cm, privécollectie. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.
Fransje Killaars, Colours first, 2017, handgeweven wol/acryl, courtesy kunstenaar. Photo: Peter Cox for Kunsthal KAdE.